15.7.11

jika ini semua xter berlaku

assalamualaikum

tadi tertengok satu gambar mase duk ce carik bulu ayam eh x tukar pic besau gedabak kat atas ni.satu gambar dimana bermain seribu kisah terlampau pada zaman dahulu kala.kalanya lapan tahun setengah lepas di satu hening yang panas,aku dan mira pergi ke tandas unutk membuang hadas kecil.aku lupe aku menemani ke aku yang minta ditemani.biasalah gadis pemalu mesti berdua walhal sudah termaktub peradaban sekolah siap dengan kad tandas hanya seorang pompuan shaja yang bleh kua dan satu kad untuk sang lelaki da satu masa tetapi di waktu itu subjek pendidikan islam sedang dajarkan oleh seorang ustaz yang baek maka peradaban tadi dipandang sepi sahaja.

ketika kaki mira melangkah ke dlam tandas baru di bangunan baru itu,telinga menangkap suara pompuan.baru sahaja kaki aku yg mengfolow dari belakang mira melangkah kan kaki kiri ke dlam tandas gededangg bunyi daun pintu merempuh tubuh aku.kuat bunyinye sesuai dengan ketebalan dan kepadatan pintu kayu yang baru tu.berair mata aku bukan menangis tapi air yang mengalir di celah mata tanpa dapat dibendung keluar dengan sendiri seusai saje tepat dan jitu daun pintu singgah di tengah dahi dan hidung aku.terkejut dan tersakitt yang amat xdpat aku ceritakan,jin atau hantu yang cube mengganggu agaknya tapi setelah melihat kecuakkan di wajah pompuan bertahi lalat di dahi baru aku tahu kenapa kemalangan mengundang aku.

aku terus mengcoolkan diri dan bertindak biasa wapom dahi aku da merah segaris di tengah dan kalau xbengong otak masa tu memang aku da wat sesuatu tapi series kepala aku pening dan blur mase tu.prempuan bertahi lalat dan kwannya terus xjadik nak mengamuk slepas tragedi tu.selepas membuang sisa kecil aku dan mira melangkah kluar menuju ke kelas.tidak sampai 10min tetiba ade pompuan mengetuk pintu kelas dan beritahu ustaz mahu jumpa aku sebentar lalu aku keluar mengekor pompuan itu sampai ke sudut tangga bangunan.di situ pompuan btahi lalat sedang menunggu dengan memegang sebotol minyak mestika atau cap kapak aku lupe terus meminta maaf berkali kali sambil menyapu minyak ke dahi aku.aku yang berhati lembut memang mudah memafkan orang hanya terdiam wapom aku tahu pompuan tu nak gado dan serang mira sebab ex die kapel dgn mira.

ketika tu aku hampir menghadapi pmr dan result pmr aku xmcam result upsr.pdahal kt klas before tu aku antara saingan.=( aku rase gara gara peristiwa tu otak aku cepat sgt blank sampai skank dan slalu sakit kepala.tapi x mungkin la aku nak slahkan takdir plak.mcam kwan aku plak lepas die excident trus dpt result gempak da tu siap jadik best student skolah.sbelum tragedi aku tu die salu ckap nak lintas aku punye result.bleh ke aku ckp tragedi ni bg kesan kt aku?melibatkan otak ok,mesti boleh so aku nak slahkan budak tahi lalat tu sbb aku x jdik dokter skank.=P

tertengok gambar yang dari tepi nampak jelas garisan 'teloq' di dahi aku.moral of story,xyah la nak gado gado serang menyerang sebab jantan.kan da nyusahkan idup orang lain yang jadik mangsa xbersalah.very da pompuan xberetika okeh wat lagu tu.

akhir kata sapalah kite nak menyalahkan takdir.


No comments:

Post a Comment