1.4.11

tips dapat tawaran laypark kolej sampai abes blaja

assalamualaikum<(*__^)> tetibe arini mendapat ilham untuk share camne leh dapat duk kolej mawar yg fofular dengan keketatan peraturannye.ya sbb da bejaya duk kolej maka boleh la bg tips,lau x xpyah koya nak bg tips lah.bajet besh ke hape nak bg tips..konon2 jelah kan tips,pdahal jux nk share sket lah y i get leypark kolej untuk 4 sem(2taun) degree d uitm shah alam yg super duper susah nak dpt kolej.


part 3

mase memule nak apply kolej susah gile wes.gile kene bce buku peraturan yg sgt tebal,memang x bacelah kan.wapom xbce xpe sbb hari2 lebeh 20x announcement akan dbuat .lucky mase part 3 leh pilih rumet so aku serumet ngan asrani a.k.a my besfren.everyting clear,memang xdelah bilik kami bersepah ke hape tp sbb rumet bff so aku letak besi penyangkut blkng pntu.penuh la ngn jeanss kitrng.tp luckynye mase cek bilik kwan bilik sbelah ckp org upk xde kunci pendua bilik aku so derang xleh lah cek.so 1 sem 2x spot cek kami xde sbarang surat.ala kalau cek pom xde apelah,bilik besih kemas lg menawan (T___T).bile akhir sem,ramai la member tercicir xdpat kolej untuk sem depan.kirenyer tinggal bape kerat je yg dapat kolej tmsuk aku.pastinye sume orang xpercaya aku dpt kolej.aku paham nape.yelah2 aku ngaku da 5 most wanted not skema girl aku included,janji kad kupon aku wapom xpenuh tp name aku xkene tattertib.clean n clear la!


part4

awal sem ade yg wat rayuan,so complicated ok.memang dpt tp paham2lah nak kene rajin g upk,muke dan ayat kene manis.mase pat 4 neh yg besnye aku memang super duper rajin lap tingkap n bersih bilik 2x semggu siap ade jdual.hahaha.ini krana klas aku stat lewat so ade mase la kan b4 g klas tp yg beshnyer setiap kali spot cek aku tgh bercengkerama lam slimut skali krek bunyi pintu muncul sorg mkcik eh puan cek bilik.aku yg mcm hantu bgkus bgun sengeh2 la.die cek la tingkap,kipas,lampu n brg2 lektrik.yg gile nye aku leh frenly borak mse die celek jari kt kaca tngkap.aku ckp saye ni xmiss lap tgkap tp tulah debu byk kt shah alam ni ngan taik burung lg.burung memang lepak kt sini sbb ade pokok tepi tngkp.die pom layan,000 bguslah.xleh nak wat ape da ngan burung neh.nant kite cantas dahan yg dekat tgkap neh.lebeh kurangla dialog neh..terus dpt bersih kat borang penilaian.hahhaha..amek ko,terer x terer aku wapom pkaian penuh bjemur kt palang besi.mgkin jugak puan tu xsmpai ati nak saman aku sbb muke yg innocent neh =P.kali kedua pom aku ade kt bilik jugak dan selamat yg xbape nak slamat mse kantoi ngan pak gad tgh panjat pgar blakang balik dr diner tp terlepas sbb aku bermulut pahit2 manis maka tlepasla.hahaha


part5

aku emang xmghrap pom dpt kolej sbb nye intake ni super duper ramai giler student mndapta.bile dpt syukur la kan,maseh rezki aku n geng wapom kupon xpenuh kad.aida n geng xdpt wapom kupon sampai 2 buku.hoho.ini sbb dorg kene tatatertib,tulah naseb jugak kan.bile da pat 5 trus rser semngt untuk perthankan lg sbb ade 1 sem so sia2lah kalu sem akhir baru nk duk umah sewa,mcm xberbaloi kan.mase pat 5 time spot cek memang aku xde lam bilik tp bilik memaang cantek dan kemas wapom pkaian berjemur di besi totap mak dpt OK ,serik jmur kt ampaian weh sbb baju kene curik.keburukan duk kolej =(.malam merdeka aida ajak g uptown,2 buah moto.skali blik da kul 1.30 so apelagi kene la panggil ngn gad yg setia menunggu dpan gate yg limit hour kul 1.die suh tulis name n no matrik kt buku die,aku dgn yakinnye tulis name Nur Alya Batrisyia bt Mat Alwi,acc 220.no matrik 2009634416.dak2 ni da jegil2 kt aku intai ape aku tulis sbb aku org ptama tulis,hahhaha..name anak sdra aku tu beb!!deng mase aida tulis leh plak nak kntoi pak gad ckp jgn tipu sbb saye cam muke korg.aku xla cuak dgr kan,mane die nak carik muke kitorg kt kolej ni.tu sbb aida senget nak tulis kt matrik mcm pk no sbb nak reka kan takot tlebeh no plak..aparaa aku tulis cam no aku cume ubah 1 2 no je brulah nmpak yakin.da la pes time kene cmnikan,laz tu pak gad mntak kad matrik.abes sume cuak nak mamp tp wat yakin ckp kitorg xbwak kad mtrik sbb td g tgok bunga api kt stadium je,skali terkelua uitm.die da potpet2 la kan sbb xbwak kad mtrik.pas dgr tzkirah jap kitorg leh blah,senyum sumbing sorg2 sbb bjya lepas seb baek gad xmntak ic law x da xtau da nk ckp ape memang mati lahh..


part 6

mseh skema byr bil lektrik bkn ape sbb rumet baek nnt die ckap aku hape plak kan..tp mcm biasa aku xkn penah byr bil untuk leptop.hahhaha.leptopkan smpan lam loker,hitter n charger fon tu bnde basic kan so wajib byr.yg bes nye sem laz ni xpyah pegi 1 aktiviti kolej pom.hahhaha..kad memang kosong sekosongnye.bilik memang kemas cam biasalah =>> sedikit riak..die spotcek smlam aku tgh tido lgik(kntoi suke bgun lewat),terkjut gile dgr sore laki.trus trik slimut bukak pintu smbil bebgkus.masukla sorg mkcik.die tnye brg lektrik byr sume?aku jwab aah bayar,sempat smpan leptop tdik so yakin la jwab.sekali die tunjuk tu leptop,chrger,hitter byr x?eh eh bayyyarrr sumeee..upenye aku tetinggal charger leptop atas meja,gile ah naseb xkntoi..ni rumet awak ni byr sume x,pom byr sume aku jwb lg..die pom tgok sekeliling pastu bg krtas pnilaian tu deng blah..kt ctu tulis OK..hehehe.selamat dr name buruk kt kolej ni.senang kalu anak2 aku nak duk kolej nent eh ade kaitan ke?mane la taw kan. xperlu skema sgt tp jgn melanggar peraturan..tu jelah kan..takat simple2 tu biasalah..


okeyh..check da point..ye ke x aku ni bg tips xmcm tips lgsung.mcm mengaja bnde bkn2 je adelah.da la aku baru siap wat resume,haih org da g temudanduga aku baru wat resume.keje baru nak carik.memang pending la kan..okeyh yang beshh nye duk kolej bile stiap sem dpt kwan baru aka rumet baru dr kos laen..memang meletops bile rumet plak kepala same je..i love ols my rumet..oleh itu,i sapot my rumet n her fren join contest,korg tolong aku dgn vote derang..


plez plez kamu jgn lupe vote~~~ leslie aida and sharmaine fairuz needs your help..we need your vote for the Kotex Fresh Face Search..just click http://apps.facebook.com/kotexfresh/... tolong2..jasa kamu kamu kamu dan kamu akan dhargai!

2 comments:

  1. hahahaha...terer la ko fateng tulis nama org lain...muka ko mesti yakin jek kan..hahaha

    ReplyDelete
  2. haah harus lah yakin kan tulis name anak sdara aku je..hruslah laju kan..aida lak tergagap2 duk pk nk reka.hahhaa..nseb xkntoi

    ReplyDelete