14.3.10

my baby di curik!!!

ape bleh buat??
nanges?meratapi?meraung??
nope..sume tu xdapat wat nset tu kmbali pda aku..
nset tu dibeli pda 13 jan 20009..arini 14 mac..
oke..2 bulan kot..
mcm mana leh jdik??
ntah..cpat pntas terjadik..
aku g times square ngn siah n apek..
mse nk msuk 1 kedai bju apek xde kt blakang ktorg.aku kua kdai crik apek
n bwak kua nset nk kol tp xjdik kol psal apek da nmpak.
trus msuk kan lam poket beg tepi..
mse kua pas 20 min lam tuh..crik nseet xjumpa..
trus msuk kedai mcm saspek kt laki jaga kdai tuh psal tgok kitog plik..
muka die sgt mncurigakan..okkk..xbek tuduh tp waswas perlu ada..
trus die sajez tgok cctv..
ok..tgok la..
upenye begini citenye..
jeng2...saspen....
mse aku msuk kdai ngn siah..nk tunjuk bju yg aku da beli.
xcited gile 2 2 org nak shopink..tetbe ada 2 cine pompuan sbok2 amek baju sma.
ape aku amek sume dorg nk silang tgn amek gak antra aku ngn siah..
knon nk wat cam serabot la..aku memg pasan msa tuh asal tetbe cine ni kalut2..tp ignore..then..mse tu mata dorg mghala ke beg aku..tgn je gerak..lam cctv tu kitrg tgok..pstu ada satu babak 2 ekor malaun tuh serabut kn diri myempit tepi aku nk g belah kanan smbil tgn sekor malaun membuka poket beg dan menyeluk nset aku..lg sekor
lalu blakang cover dr siah..
n terus blah pas dpt nset n die sempat mlemparkan pndangan pada aku d pintu kua...
bladihel!!!!!!!
aku???perasaan??ntah la..xtau nk ckp..pas tgok mcm trus diam n kua gelak2..
leh ckp da xde rezki..potpet2..apek muka stress~~~huhuhu
aku pasrah...luaran ok..umah terbakar nmpak asap,ati terbakar sape tau??
mud nk shopink da ilang..nk jalan da malas..tp msih cool n chill..g kfc mn spt biasa.
harapan msih ada nk jmpa malaun 2 ekor tu n mematahkan tgn mreka..ada aku kesah ko 2 ekor gemok???
siah leh kate kalu die da nanges..apek kate buang duit seribu cmtuh jea..die skit ati,marah,serabut,...pham daa.
wat can i do???i oso dunno..siyes aku xtau ape aku rser..
lama2 tu jnjalan sorg2 lam watsons..masa tu tgn pegang poket n bru rser kehilangan sesuatu...yesss.sumting dat owez hold,see n use..wer it is???
ku tu tgok siah n peluk die..xnanges tp tetbe lam bdan mcm bergetar..
apek msg kngah n kngah kol..ckp ngn ma pom xnanges..
wawawa pelikk...sebenarnya fatin cube u jdik tabah..n pujuk diri ckp msti ada hikmah..yg salu terpk bile d uji cmni,wat did i do??msti aku ada wat slah maka ni blasan..xpom..ALLAH bg aku ujian nih..aku kene kuat..
korg kgkwan aku yg ada mse kjdian kenpem xcaya aku leh lepak gelak2..
belakon la jgak..lam kpala otak pk mcm2 tp da xleh watpape org rmai kt times tuh nk crik.

apek xjdik blik perak psal kne teman aku g maen game,tgok movie..layan otak aku yg da ilang suku..
aku rser aku mcm baizura kahar lam cite sepi..xbleh trima kehilangan n blgak mcm xde pape..
arghhhhhhh....YA ALLAH...ENGKAU MAHA MENGETAHUI SEGALANYA..

aku xpenah shopink kt times square tp arini aku teruja nk shopink..da takdir tertulis.da lama aku letak fon gtu tp da tertulis aku xde rezki..
klong kate mgkin aku akan dapat sesuatu yg lg baik,bagus,mahal..
ma kate kn ma da ckp beli yg murah je xla pencuri nk curi..ma,malaun tuh xtau pom org pkai xprez music slide tepi..huhu
kakngah kate carik smpai dpt kasi pecah muka..
abg ngah kate g repot polis..
bile blik umah klong,knsel blik sah alam psal ati lara tgok ada seseorg yg baek ati ada d umah klong..die bg pnjam nset die...
tanx a lotz!!!!tenkzz sume..



"SETIAP YG TERJADI ADA HIKMAHNYA,WALLAHUALAM"

No comments:

Post a Comment