5.7.10

Offline oliday


back klate day

menitis airmata aku..mom pgang budak ni mse
mak die msuk x-ray..die jatuoh moto..imagine pp die tercalar n she cry..
msti pedeh kn luke tuh..aku xmampu tahan ksensitif aku..kesian sgt..
umo 1 tahun 2 bln..hmmm.mse ni g -ray tgn aiman coz bengkak
pas men bola sepak..naseb xpatah..


wit k.sha da potpet


nieces n nephews.




bile budak n bpak budak mengadap jutaria



sume poyo xnk tgok kamera





chengah kate die nmpak muda.






da end of oliday..
ati aku maseh kt umah..
ngn ape jdik malam semalam
aku puas jugak..
tp tanggungjwab mcm xselesai lagik..
hmmmm..
aqeef xde sape nk jaga.ma xbg chechiq amek bibik..
skankmemg mereka2 xblkeh dpercayai..
kesian aqeef...he very gud boy...
senang to care n handle..

btw...lists mase cuti sem:

1)memg jadik bibik ols da days..bkn babysitter je okeh..psal ape bibik..psal tinggal ber2 ngn budak umo 8 bulan n of koz la sume keje harian kene wat..kecuali memasak..iti memg failed..
ingt lak cerita bile kazen aku blik skol(die stay wit us) so aku pom suh die tnye mak aku yg kt kedai die.."tnye moklong ayam tu nk msak ape"..then die balik trus ckp "mok long kate sup"..
aku tercengan2..bia betol ma neh.."die bg resepi x?"..kazen"xdek la plok"...hahhaha.aku tnye tu sbenarnya nk tau kot2 ma nk goreng..leh la aku grengkan..sempena tnggu ma balik..aku pom msak telur dadar je..mlm tu kecoh la kitorg psal slah faham soklan..ma aku pelik gile ngn soklan kazen aku..die ckp mclang mimpi gapo.hahhahaha.bkn anak2 malas tp ma suke masak pastu ank2 makan.x d ajak masak samepom..hehehehe.

2)on wekend baru bleh berjalan.psal kakcik bkerja n student skank maka die cuti weeknd so i free from babysit aqeef..tp mcm x pom..psal weekend memg ade je aktiviti..picnic kt jeram..lepak kbmall mse aril af dtg,thlil,g kb..n yg pling cmbesh..bile g shopink mall..sume membizikan diri carik brg tnggal aku mengndong anak2 kecil keseorangan..lepak kt booth yg ade smbil wat muke innocent..

3)aku xkua ngn sape2 yg bergelar kawan mahupom lawan...ini kerana weekdays aku free after 5pm n weekend aku ngn family kua bergnjeng..maap kwan2 xdpt nk ekot jadual korg..time aku free korg la bizi..mklumlah suem da keje,prctical.aku je cuti sem..

4)bile 2 peristiwa pahit...abah n zhra...btw...psal zhra..aku puas krn smalam aku berkesempatan fight for sumting...aku xgentar okeh..n aku puas...masalah la mkanan yg wat aku jdik cepat besar skank..
so nk cepat besar aku xpyah mkn sayur lgik..juz hadapi n lalui ngn tenang..semoga ade hikmah..

5)pas menempuh masalah dan masalah...now aku realise sumting lam diri aku yg dah hilang..sku rser bnda positif tp sumtime aku rser negtif lak bnda tu xde..but yg aku tau..aku xlagik hot tempered.aku leh cool n calm on dat time..xmcm dulu lagik..alhamdulillah.

6)yg bes...stiap mggu ade je mkanan spesel u makan rmai2...ma la tukang msak..esp mee kuah warisan..xde kt kedai okeh...n diner treat at new horizon by kakchik...semoga bertmbah2 rezki kamoo..

7)jugak jadik penonton setia bola sepak..anytime..wapom ulangan..n jdik tukang kejut muid bile spain lawan at 2.30am..kalu x aku tgok sorg..n yg aku pelik asal aku xpenah tgok argentina lawan.hahahaha..lu pk la sndiri..mse lwan german baru aku tgok..grup len suem aku layan..
grup aku german,spain,barzil(blik kg) so tinggal 2 team lg..muid lak spain,belanda,ghana(da blik kg)...tinggal 2 team jugakk..kami pilih mse WC xstat lgik ok..

7)dpt gaji babysit n gaji knvo..ok lah kan duk je kat umah...dr keje berat n jauh dr umah...lepas la beli ehem2...

8)love u ols too much...



1 comment: