13.9.12

Oh my Malaysian!

Assalamualaikum...


apa khabar ? hopefully sihat and baik2 saje.
i promise i dun take much time to write and read this post.
i just wanna share sumting.sumting broke my heart.
am broken heart?phewwww yes wit our sedara seislam or
we can called as 1 malaysia?watevalah.

wekend ari dahku kua g times square.lame kot xkua bergonjeng
kt situ since before puasa.so dpt jumpa ngan sek2 dpim my
beloved 38 gen yang smbung master.mereka baru abes
cuti sem.


mase nk balik tu naik monorail,kalu ade touch n go bleh turun
hang tuah and trus amek lrt ke ampang without touch out kt
hang tuah. so mase kt monorail stesen kedit TnG dahku balance
xsmpai rm3 so xleh touch wapom imbi ke hang tuah rm1.20..
yang geramnye xleh lak topup TnG kat kaunter so nak xnak
kene bli tiket.


Sampai ke hang tuah kena kua dulu n beli tiket lain untuk ke
ampang. mase tu nk topup TnG trus sbb esoknye keje senang.
mase kt kaunter xde orang kan,so dahku kuakan rm1 9 keping
yang org kaunter monorail tu bg baki beli tiket td.

akak yg jaga kaunter tu trus kire duit tu bile aku ltak kt kaunter.
sambil tu aku tgh kuakan syiling sbb aku tau rm9 je aku bg.
tapi tgh korek syiling tu tetibe dgr sound yg x enak.
"KALAU XDE DUIT BELI TIKET JELAH,XYAH TOPUP"

aku diam tersentak gak tp aku tau syiling aku ade lebeh rm1.
aku kne bg die rm1 je lg.ok aku diammm lg.
lam kepala otak macam2 da datang.ade gak
sore2 halus belah kiri kanan ni.

pas tersentak aku trus tarik RM50 aku dan bg dia, Nah!
akak tu trus, EH! EH! Smbil senyumm sipu2 and
letak rm1 9 keping td.
aku pom amek rm9 tu and amek syiling2 yg da kuakan.
aku tenung muke die ushar nametag die sbb
aku mse tu tgh berperang ngan perasaan sndiri.

Nak maki ke?nak bg kaki ke?nak bg yg pedas2 ke yg manis2?
sume tu ati n otak aku tg berkecamuk.

akak tu xpndang da muka aku tp muke kelat die td
da berubah ke muke manis.
Tp Alhamdulillah aku just diam n tarik syiling tu kuat2
(ade bunyi skit) sbb geram aku masa tu xsape tau.

aku pk kalu aku sound nant die malu lak sbb tetibe
ade org berator blakang aku.
pas die bg baki aku trus blah tp kann smpai kt bawah
tunggu tren pom aku xpuas ati lg dperlakukan gitu
n mngkin smpai skank kot.
lagi sekali aku tgh berperang ngan perasaan aku,
Nak naik sound biar die kenal erti penyesalan.
siyesly kalu penah wat cmtu dulu kala.
kalu xpuas ati mcam cite org arab tu.

ape aku nak ckap tau??
Hello akak, duit Rm1 n syiling ni xde nilai ke??
rm 50 je ade nilai di mata akak??
akak ni kesiang betol.tgok mata wang
untuk treat org..ade gak org camni.
camne lah kalu org compang camping
comot nak beli tiket.siyesly aku terpk
camne dienye treat.haihhhhhhhhhh
Oh my Melayu.oh my malaysian



tapi Alhamdulillah, i can cool down my temper.
pujuk diri sndiri.tp menyesal jugak
x menasihati dgn cara baek.supaya dia insaf.


Sometime i dun believe i'm incredibly patient girl now.


ps: kamu tahu mane kamu nak ambil pengajaran

No comments:

Post a Comment