7.12.11

one of my idol

assalamualaikum...

yes she the one i really admire.aku xtahu mane aku setat kenal die tp da lame dulu aku tau die sape then dari hari ke hari aku salu ushar die.for me,memang she almost perfect.mashaallah.



her blogspot

facebook 'she'


byk kate kate die yg memberi semangat dan teladan nasihat for me...so kalu rser nak some advise or pndangan or cerita pengajaran,visit lah link link Dr. Muhaya neh.

so i delete entry before sbb wanna be chill.bab kate Dr. Muhaya



"apabila orang buat tidak baik pada kita maafkan dan bebaskan diri dari emosi negatif dan jgn sekali reaksi pada mereka. Kekalkan getaran tinggi, Jika kita reaksi makna kita telah align tenaga kita dgn tenaga negatif mereka. Allah sentiasa ada dan sesiapa yang buat tidak baik akan dapat balasan tak perlu kita balas, Alangkah tenang hidup ini jika menjaga apa yang kita fikir rasa dan buat setiap saat dan tidak biarkan tindakan orang lain mengawal perasaan kita. Kita harus sentiasa syukur sabar dan redha"
loike it.

"Kita hanya berani memarahi orang yang kita rasa lebih kecil dari kita. Siapa kita untuk merasa begitu terhadap sesiapa. Ini ubat bagi mereka yang suka marah marah. Mereka yang tidak menyayangi diri sendiri tak akan menyayangi orang lain dan mereka yang marah pada diri endiri akan senang marah pada orang lain. Wallahuallam"

like lagi


"Sesiapa yang ingin berubah harus bersedia untuk mengambil tanggung jawab atas segala hasil kehidupan setakat ini dan buat analisa serta berhenti menyalahkan orang lain. Kita telah membuat pilihan setiap saat dan ini hasilnya. Kita akan dilayan bagaimana kita mengajar orang utk melayan kita. Jika dapat layanan buruk lihat bagaimana kita melayan orang lain. apa kita beri itu kita dapat. Allah maha Adil. Jika berjumpa orang yang buruk akhlaknya jadikan pengajaran agar tidak ikut perangai dia. Doakan dia dan jangan react. Jika kita biarkan orang lain mengawal emosi kita bererti kita telah memberi umur kita kepada dia. Kualiti hidup kita ditentukan kualiti emosi kita. Jika negatif maka negatif hidup kita begitu sebaliknya."
like again and again..

nak lagik cekidaut sendiri lah ye...yg buruk kite jdikkan sempadan yg baek kite jdikan teladan
=)

2 comments:

  1. suka post ni..nk admire kt dr.muhaya gak lah....hehehehehe

    ReplyDelete
  2. kan kan??aku adimre die mse dedulu lg mgkin sbb impian nak jdik doktor xtercapai.kununnye

    ReplyDelete