17.11.09

today...
bgun kmas umah dr dapo smpai gate aku sapu..
mndi n bwak toyol g kdai..
blik jga lak baby ain..
pastu da mula lgkah kaki ke dapo.1 peningkatan..
blja msak n tlong pape yg ptot..
kakcik blik njga akif..
btw..jadual mom n kakngah skank agak bz..
psal pepgi kngah anta cteh g keje kt kb pastu amek ma kt spital..
ma jga tksu kt spital.ptg plak kgah amek kteh keje n trus g spital jaga tksu plak.
both gilir2..n ank tunggal tksu,Da msti ada skali..bile pk cmni..saya doa n arap sgt saya dpt ank ramai..so dptlah jaga saya time sakit..xla sorg jea..
hope tksu cepat sembuh..
saya bru sedar yg raya haji lg seminggu..sungguh xsgka..saya arap apek dpat dtgdtg rye klate..arap jelah..
td saya cek kolej..pas azie tnya kt fb..saya sungguh xharap akn dapat psal sya ec mohon kolej laz minit n mse sent tu sever down..bile ec lgikjdik lgik sver down..then ec lgikk kua lah da dhantar tp cam xproses..so sya da giv up..mlas nk try lgik..sya xkesah da duk lua..tp tdik cek,pemohonan anda berjaya..bgosla..tp saya xtau gmbira x..psal dok kolej so cmplicated..bayar pom sme jea cm duk lua..tp dekat n senang jelah u org yg xder transpot mcm saya ni..
laz paper csc ari tuh..ptg tu da kmas2 brg nk blik..nk clerance kt upk..tetbe upk mntak kad kluar msuk..plikla..sya juz bwak knci,form clearance..upenye die nk sticker kt pntu n kad tuh..saya ckp kad tu lam stor n stor bkak mlm jea.da tu cmne..upk ckp papepom nk gak.kalu xder g byar kt pjabat bndahari n bru dtg clearance..sumpah xtau kt mna pjabat tu..dala ari da gelap nk ujan..aku pk n nek blik.xkn nk tunggu mlm bru nk g stor n terpksa blah esoknya..sumpah xnk..
so aku yg da penat bwak beg stres turun crik bilik jpk yg jga stor..sume wing bwah aku ketuk bilik then nsib jpk yg jaga kunci tu bg knci g amek kt stog..n wallahualam barang kt stor..masyallah byk yg amat..xtau mana kotak n beg aku..tp msa tu aku doa n rredha jea..redah2 crik kotak.da la kotak byk sama.da dpat kotak saya yg ditindih bertingkt2..nek kuc selongkar lam kotak tp xde lak..teringat lam beg batik,,masa tu da giv up..beg da di hempap oleh mcm2 jenis n siaz beg..tp Allah nk tlong..belek2 akhirya nmpak beg tu n dgn kudrat yg ada aku agkat beg2 yg tndih akhirnya dpat la kad tu pas selongkar beg tu..aku pk la..cmne upk leh nk kad tu padahal kad tu xgune pom.ptotnya xpyah wat pom..kad klua msuk kolej???ingat skol berasrama ker??nset plak rosak.xkua paper..maser tu ujan lebat n air mata aku pom da nk menitis tp nseb sbar leh lgik...my hero kol n pujuk suh sbar..tanxx kt ang.da la sorg2 mengharungi kesusahan tuh..xpe la..jgn susahkn org selagi termampu..mmm..blik gak pas ujn lebat..nk je ckp kt upk..xberperikemanusiaan..tp haruslah kn nk duk tmpat org kne la ekot org..

No comments:

Post a Comment